Z przyjemnością informujemy, że INFOMEX został ponownie wybrany jako wykonawca spełniający potrzeby i wymagania w kompleksowym projekcie realizowanym dla PKP Intercity S.A.!

Współpraca trwająca nieprzerwanie od kilku lat i realizowana na bazie naszych usług Data Center, poprzedzona budową dedykowanego środowiska Chmury Prywatnej i migracją, stale obejmuje zapewnienie wsparcia i administracji oraz monitoringu, realizację wdrożeń nowych systemów i aplikacji, realizację polityki backupu oraz archiwizacji danych, ochronę przed atakami DoS/DDoS oraz usługę SOC, w tym monitorowanie pracy administratorów.

Projekt obfitował w wyzwania, szczególnie w jego początkowej fazie – wśród najważniejszych należy wymienić migrację serwisu www.intercity.pl oraz pozostałych portali z zachowaniem nieprzerwanej ich dostępności dla klientów PKP. Wspomniane portale cieszą się sporą popularnością – szczególnie w gorących okresach np. wakacyjnym, wymagają zapewnienia wysokiej wydajności udostępnionych w ramach usług Data Center rozwiązań.

Cały czas priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa, wysokiej dostępności jak również ciągła optymalizacja ruchu generowanego w serwisach, co skutecznie jest osiągane m.in. poprzez:

 

  • Udostępnienie środowiska Chmury Prywatnej i pozostałych rozwiązań w konfiguracji HA w każdym ich elemencie,
    o odpowiedniej wydajności i z zapewnieniem możliwości skalowania.

  • Połączenie z wiodącymi operatorami telekomunikacyjnymi, które gwarantuje wysoką wydajność łącz poprzez uczestnictwo
    w punktach wymiany ruchu międzyoperatorskiego, i zapewnienie punktów styku z operatorami globalnymi klasy Tier 1/Tier 2 są gwarancją stabilności oraz dostępności.

  • Zastosowanie szeregu zabezpieczeń przed atakami z zewnątrz –  od rozwiązań klasy operatorskiej z systemami filtrów zintegrowanymi już na poziomie BGP, ochronę DoS/DDoS, po urządzenia NGFW.

 

Dzięki naszemu doświadczeniu przy realizacji podobnych projektów, zaproponowana przez naszych deweloperów i inżynierów architektura rozwiązania pozwoliła na optymalizację całościowego kosztu usługi, dzięki czemu zbudowaliśmy dedykowane na potrzeby klienta zwirtualizowane środowisko HA Chmury Prywatnej, uzupełnione o fizyczne serwery bazodanowe, zapewniając pełną opiekę administracyjną i wsparcie, obejmujące w szczególności:

  • Utrzymanie infrastruktury technicznej i systemowej do poziomu warstwy aplikacji:
     

    • Administrację na poziomie warstwy sprzętowej, wirtualizacji i systemu operacyjnego i aplikacji
    • Administrację bazami danych,
    • Administrację siecią LAN/WAN/VPN
    • Administrację procesem archiwizacji i backupu danych
    • Obsługę incydentów
    • Zarządzanie problemami, konfiguracją, zmianami
    • Monitorowanie pracy i dostępności systemów oraz łącz
    • Kontrolę obciążenia systemów i łączy

 

  • Usługę ServiceDesk 24/7/265 z bieżącą obsługę zgłoszeń

  • Zapewnienie redundantnych łączy internetowych

  • Zapewnienie Load Balancing’u oraz akceleracji SSL i zabezpieczenia sieciowe: Firewall/NGFW, ochronę DoS/DDoS

  • Wdrożenie i realizację usługi Security Operation Center (SOC)

  • Analiza kodu oprogramowania uznanego za szkodliwe

  • Zapewnienie replikacji synchronicznej baz danych

  • Realizacja polityki kopii bezpieczeństwa gwarantujących wysokie RTO i RPO

 

Dziękujemy za zaufanie!