Z badań Mobile Institute wynika, że aż 38% ankietowanych zapasy na czas kwarantanny zamówiło online. Początkiem marca zakupy spożywcze w największych e-sklepach można było zrealizować z terminem dostawy wynoszącym 24h, dziś na zamówienie z dostawą musimy oczekiwać co najmniej miesiąc! Analitycy przewidują, że chętnych do zakupów online będzie przybywać – również po tym, jak sytuacja związaną z koronawirusem się ustabilizuje. To wyjątkowa okazja dla sieci handlowych, które oferując tzw. e-zakupy będą mogły znacząco zwiększyć generowane przychody, zyskać grono lojalnych klientów jak również zminimalizować ryzyko rozprzestrzenienia się wirusa w swoim miejscu pracy.

Należy jednak pamiętać, że wdrożenie nowego kanału sprzedaży to proces złożony – sprowadzanie go wyłącznie do wyboru platformy online w większości przypadków prowadzi do nieuchronnej porażki. Jaka jest zatem droga do sukcesu? To przemyślana strategia i wdrożenie oparte na dokładnej analizie otoczenia wewnętrznego danej organizacji.

W Infomex w sposób kompleksowy realizujemy proces związany z przeniesieniem Państwa działalności do Internetu - analizujemy Państwa procesy biznesowe, wskazujemy obszary kluczowe dla zabezpieczenia płynnej obsługi sprzedaży online, opracowujemy kompletny proces sprzedaży tak, aby zapewnić, że wdrożenie zakończy się sukcesem. Jesteśmy w stanie przeprowadzić Państwa firmę przez ten złożony proces sprawnie i bezproblemowo.

Każdy projekt dzielimy na kilka etapów:

1. Analiza otoczenia wewnętrznego przedsiębiorstwa, stworzenie koncepcji rozwiązania

  • Analiza działalności klienta
  • Analiza gotowości instytucji do wdrożenia – ocena dojrzałości IT oraz zaplecza logistyczno - magazynowego
  • Określenie priorytetów projektu
  • Opracowanie procesu sprzedaży z uwzględnieniem automatyzacji w obszarze obsługi promocji, programów lojalnościowych, zamówień, kompletowania i realizacji transportu czy raportowania.

2. Wdrożenie

  • Opracowanie layoutu platformy oraz aplikacji mobilnej zgodnie z identyfikacją wizualną marki
  • Opracowanie oraz wdrożenie platformy sprzedażowej i aplikacji mobilnej w oparciu o rozwiązania gotowe bądź oprogramowanie dedykowane
  • Przygotowanie niezbędnej, skalowalnej infrastruktury IT na potrzeby systemu
  • Przygotowanie i wprowadzenie treści
  • Integracja z systemami ERP/CRM
  • Wdrożenie płatności online, integracja z firmami kurierskimi bądź przewozowymi
  • Przeszkolenie personelu klienta z zakresu obsługi zamówień

3. Optymalizacja i wsparcie

  • Analiza powdrożeniowa
  • Optymalizacja pod kątem UX
  • Wsparcie dla systemu oraz infrastruktury świadczone w modelu 24/7/365
Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważny jest czas, jaki Państwa zespół będzie poświęcać na obsługę zamówień internetowych. Podczas wdrożenia, kładziemy szczególny nacisk na automatyzację procesów – zamówienia są obsługiwane online, bez konieczności kontaktu telefonicznego, czy mailowania z klientem, dokumenty generujemy i wysyłamy automatycznie, dostępność towaru jest aktualizowana na platformie sprzedażowej w trybie online. Dążymy do tego, aby transakcje były prowadzone bezobsługowo, co pozwoli zaoszczędzić Państwa czas, pieniądze jak również zminimalizować ilość popełnianych błędów.